معرفی همایش
معرفی همایش

با سلام و ادای مراتب والای ارادت و احترام به محضر مبارک پژوهشگران گرامی و علاقمندان ارجمند زبان و ادب فارسی، انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه های خطی ایران  افتخار دارد که میزبانی «همایش ملّی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی» را به عنوان رویداد علمی تحقیق و تصحیح نسخ خطی و اسناد، سالانه بر عهده داشته باشد.


گروههای پژوهشی این انجمن علمی با تعاملات بین رشته ای با سایر گروههای علمی-آموزشی علوم انسانی، تلاش می کند تا به بهترین نحو این همایش را سالانه میزبانی نمایند.

با این هدف، بر آنیم تا با توجه به اساسنامه انجمن علمی و ماموریتهایی که صدها استاد دانشگاه در ایران و کشورهای جهان به این مجموعه برای راهبری و هدایت پژوهشهای حوزه مخطوطات تفویض کرده اند، در قالب کمیته های اجرایی و علمی همایش با تمرکز بر اهداف پژوهشی و علمی، مشارکت ملّی را در این همایش در سال 1400 / 2022 شاهد باشیم. (لینک عضویت در انجمن علمی)
همچنین همگرایی و گسترش روابط علمی پژوهشگران حوزه های تحقیق و تصحیح متن، زبان و ادبیات، کتابشناسی و نسخه شناسی، باستان شناسی و فرهنگ شناسی در سطح ملّی، در این همایش، پیگیری می شود.

کارگروه های علمی و اجرایی همایش تلاش می کنند تا دامنۀ کار و گسترۀ تبادل نظر پژوهشگران و هم ­افزایی علمی در این حوزۀ با اهمیت پژوهشی، در بهترین و مطلوبترین وضعیت ممکن باشد. 


سه شنبه 12 دی 1402 (4 ماه قبل )
دبیرخانه دائمی همایش بین المللی تحقیق و تصحیح نسخه های خطی ایران
وابسته به انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه های خطی ایران